Gradnja dijela autoceste od Tuzle do Maoče mogla bi početi u drugoj polovini ove godine, optimistična je najava iz Autocesta Federacije BiH, čiji su predstavnici održali sastanak sa čelnicima grada soli. Za tu namjenu 134 miliona KM osigurala je Vlada Federacije BiH.
Tuzlanski kanton nema izgrađen ni centimetar brze ceste ili autoputa, iako najviše izdvaja za tu namjenu u Federaciji BiH. Putnu blokadu najviše osjete privrednici, međutim, prema optimističnim najavama iz Autocesta FBiH, to bi u dogledno vrijeme trebalo biti promijenjeno.
Naime, u Gradskoj upravi Tuzle je održan sastanak sa predstavnicima Autocesta Federacije BiH i predsjedavajućim Komisije za saobraćaj i komunikacije pri Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Jasminom Imamovićem, a tom prilikom je predstvljen Idejni projekat autoceste Orašje – Tuzla, dionica Tuzla – Maoča LOT5, uz Elaborat identifikacije parcela za eksproprijaciju – LOT5.
“Idejni projekat na dijelu autoceste od Tuzle do Previla na LOT-u 5 i LOT-u 4B već je završen i predat je u Autoceste FBiH, a do kraja januara očekujemo završetak idejnog projekta do Maoče. Nakon toga slijedi izrada elaborata eksproprijacije na dijelu od Tuzle do Previla, njegova predaja te izrada glavnog projekta, a u toku toga, kada steknemo uslove, objavit ćemo tender za izvođača radova”, kazao je izvršni direktor Sektora za projektovanje i građenje Autocesta FBiH Ešef Džafić.
On optimistično najavljuje da bi početak izgradnje dijela autoceste od Mihatovića do Previla trebao početi u drugoj polovini ove godine.
“Vlada FBiH obezbijedila je novac u iznosu od 134 miliona KM, tako da novac nije upitan već je upitna dinamika i naša angažovanost. Zbog toga smo u Tuzli, kako bismo prezentirali ono što smo uradili. Ova autocesta od Orašja do Tuzle je veoma bitna za razvoj Tuzlanskog kantona, njegove povezanosti sa Zeničko-dobojskim kantonom, ali i povezanosti Luke Brčko sa Aerodromom u Tuzli”, kazao je Džafić.
Ovaj dio autoceste predstavlja Y krak koji se veže na koridor Vc na jugu, odnosno na području Žepča te se na Orašju veže na panevropski koridor koji prolazi kroz Hrvatsku. Također, ova autocesta će imati i konekciju sa jadransko-jonskom autocestom.
“Mi smo odabrali da krenemo od Tuzle prema Brčkom, a ne od Orašja jer u Tuzlanskom kantonu imamo usvojenu prostorno-plansku dokumentaciju. U fazi je izmjena prostornih planova Brčko distrikta i Posavskog kantona te kada se steknu uslovi uslijedit će projektovanje i tog dijela autoceste”, naveo je Džafić.
Kako je navedeno u idejnom projektu, u Mihatovićima je predviđena izgradnja petlje, zatim upravljački centar, naplatno mjesto, benzinska pumpa i vatrogasna jedinica.
“Petlju s bočnim naplatnim mjestom ćemo imati i u Previlama, a projektovanjem i izgradnjom ove dionice imat ćemo funkcionalnih deset kilometara autoceste”, naglasio je Džafić.
O izgradnji savremenih saobraćajnica koje pokrivaju područje Tuzle govori se već više od 20 godina, a vršilac dužnosti gradonačelnika Zijad Lugavić predstavljanje idejnog projekta smatra historijskim trenutkom za ovaj grad.
“Mi smo u putnoj blokadi bili više od dvije decenije, a danas nam je svanuo dan u kojem smo otpočeli finu priču o izgradnji autoceste koja počinje od Tuzle prema Brčkom i Orašju. S obzirom da je Tuzla treća po ekonomskoj razvijenosti u Federaciji BiH te da je Tuzlanski kanton najmnogoljudniji, srce mi je veliko jer danas svi sudjelujemo sastanku i prezentaciji te smo dogovorili da idemo u ralizaciju projekta. Posebno je značajno da je Vlada FBiH izdvojila finansijska sredstva za ovu investiciju”, kazao je Lugavić, istaknuvši da će gradska administracija ovom projektu biti posvećena u potpunosti.
Bivši gradonačelnik Tuzle i aktuelni predsjedavajući Komisije za saobraćaj i komunikacije pri Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Jasmin Imamović smatra da je napravljen izuzetno važan korak.
“Ova dionica autoceste je veoma važna za državu BiH, ali i regiju. Tuzlanski kanton je najmnogoljudniji i kada mu se dodaju distrikt Brčko i Posavski kanton, možemo reći da se radi i o ekonomski najpotentnijem dijelu Bosne i Hercegovine, koji će biti znatno snažniji. Također, ovo je veoma važno i za oba entiteta jer se radi o dijelu autoputa Sarajevo – Beograd. Dugo smo čekali na sve ovo, prepoznao sam entuzijazam u Autocstama FBiH i gradskim službama, a kao predsjedavajući komisije dajem i davat ću snažnu podršku projektu koji utječe na ekonomsku održivost BiH i poboljšanje kvaliteta života građana”, dodao je Imamović.
U planu Autocesta FBiH je i izrada projektne dokumentacije za brze ceste od Tuzle prema Doboju te prema Zvorniku. Shodno tome, kako se najavljuje, u budućnosti bi Tuzlanski kanton trebao postati najveće gradilište u izgradnji putne komunikacije.
(Klix)