U cilju pružanja što bolje i efikasnije podrške učenicima, nastavnicima i školama, Ministarstvo obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona i Pedagoški zavod TK organizovali su još jedan seminar za asistente koji rade sa djecom autističnog spektra. Drugi modul seminara stručno je usavršavanje za 65 asistenata koji rade u osnovnim školama.
Prema riječima v. d. direktora Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona Izeta Numanovića, asistenti u nastavi u kontaktu sa defektolozima dobiju upute kako bi lakše razumjeli ponašanje djeteta.
„Određeni asistenti su, poslije izmjene Pravilnika o uključivanju asistenata u nastavu, po prvi put imali priliku da prisustvuju stručnim obukama. Posebno kad se radi o asistentima koji su završili srednju školu i po prvi puta uzimaju određena iskustva i sklanjaju određene barijere koje su se možda činile neotklonjive. Roditeljima je izuzetno značajno da njihova djeca u školi imaju adekvatnu podršku“, kazao je direktor Numanović.
Nahid Mehinović predstavnik Nevladine organizacije “Muslim Aid Association”, koja je u protekle tri godine u renoviranje i opremanje defektoloških kabineta u školama na području TK uložila milion KM, naglašava da je zadatak ostvarivanje jednakih prava za svu djecu.
„Mislim da je to jako važno jer asistenti igraju jednu od ključnih uloga u inkluzivnom obrazovanju. Oni su ti koji su spona između nastavnika i djeteta“, kaže Mehinović.
Savjetnik za obrazovanje u Pedagoškom zavodu TK Zumra Šahović ističe da Pedagoški zavod prati potrebe školskih zajednica u TK tako da je prepoznata i pozicija asistenta kao jako važna u cjelokupnom sistemu obrazovanja.
„Također nam je jako bitno da školske zajednice imaju podršku u tom dijelu i da sva djeca imaju prigodu da uđu u obrazovni sistem. Pedagoškim standardima naše je resorno ministarstvo definiralo poziciju asistenta sa djelokrugom rada tako da i naši asistenti dobijaju podršku kroz edukacije.“
Iskustva diplomiranog socijalnog pedagoga Azura Memiševića su pozitivna.
„Od ove godine sam asistent u nastavi u Osnovnoj školi „Simin Han“. Imam odličnu suradnju sa nastavnim kadrom u osnovnoj školi. Ovo je za mene jedno pozitivno iskustvo u odgojno obrazovnom procesu sa učenicima“, kaže Memišević.
Profesorica razredne nastave Amina Kahriman Mehmedović koja već drugu godinu radi kao asistent u nastavi smatra da je taj posao izuzetno zahtjevan jer pružaju neposrednu pomoć u odgojno-obrazovnom radu učenicima sa poteškoćama u razvoju.
„Pomažemo im u njihovoj komunikaciji, socijalizaciji i njihovom svakodnevnom radu u nastavi. Obuka je dobrodošla u svakom segmentu. Smatram da je obuka ključna za asistente jer pomaže u njihovom profesionalnom usavršavanju“, mišljenja je Kahriman Mehmedović.
Krajnji cilj edukacije je da se u potpunosti razumije ponašanje djeteta kako bi se i kroz odgojno obrazovni proces postigla što efikasnija integracija sve djece, rečeno je ovom prilikom.