Ured za borbu protiv korupcije Tuzlanskog kantona dobio je oko 950 pojedinačnih prijava imovine izabranih iz ukupno 315 institucija, na koje se odnosi Zakon o prijavljivanju, porijeklu i kontroli imovine izabranih dužnosnika, nositelja izvršnih funkcija i savjetnika u TK.
– Obrasci kontinuirano pristižu i taj broj se iz dana u dan povećava. Još sve institucije koje su u obavezi nisu dostavile konačne spiskove zaposlenih na koje se zakon odnosi, pa ne znamo konačan broj onih koji su obavezni da podnesu prijave imovine. Kontrolirali smo između 20 i 30 posto podnesenih prijava i na najvećem broju prijava su uočene nepravilnosti, bilo da se radi o suštinskim ili tehničkim greškama. Mi po zakonu možemo tražiti ispravke i rok za to je 15 dana – kaže Muamer Šljivić, sekretar Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom TK.
Podsjećamo, svi izabrani i imenovani dužnosnici, na kantonalnom i općinskom nivou, kao i direktori, njihovi zamjenici i izvršni direktori uprava, javnih agencija, fondova i preduzeća čiji su osnovači TK ili gradovi i općine te savjetnici zvaničnika, morali su prijaviti svoju pokretnu i nepokretnu imovinu.
Zakon nalaže da su svi oni koji su bili na funkciji 5. januara prošle godine, imali rok od 60 dana da podnesu prijavu imovine.
– Nesporno je da je određen broj nosilaca javnih funkcija faktički već u prekršaju s protekom 60 dana. Kazna predviđena zakonom je 10.000 KM i to je fiksni iznos – kaže Šljivić.
Ured trenutno ima tri zaposlenika, konkursna procedura za još dva je u toku, a sistematizacija predviđa ukupno 16 zaposlenih. Zbog toga obrada svih prijava traje malo duže, ali to neće usporiti uspostavu web registra u sklopu kojeg će prijave imovine biti dostupne javnosti.
– Prema posljednjim informacijama, web stranica je završena i bit će dostupna do kraja naredne sedmice. Unos svih podataka će teći sukcesivno i krenut ćemo s unosom podataka koje već imamo – kaže Šljivić.
Po zakonu prijaviti se mora vlasništvo nad pokretnim i nepokretnim stvarima, dionice, akcije, obveznice i udjeli u kompanijama, depoziti i štednje u bankama, primanja u BiH i inostranstvu te pokloni vredniji od 200 KM. Također, prijava će morati sadržavati i popis imovine bračnih partnera, djece i roditelja.
– Dobili smo odobrenje Federalnog ministarstva pravde na obrazac prekršajnog naloga i preostalo je da zaključimo sporazum sa Agencijom za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) da bismo mogli pokretati prekršajne postupke i izricati prekršajne naloge – kaže Muamer Šljivić, sekretar Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom TK.
Svi podaci o imovini zvaničnika bit će pohranjeni u elektronski registar koji će vrlo brzo, putem web stranice, biti dostupan svim građanima.
(Faktor)