Premijer TK Irfan Halilagić o “predaji” UKC-a Tuzla, smjenama, opoziciji, ispunjavanju obećanja…

Premijer Tuzlanskog kantona Irfan Halilagić na poziciju je izabran prije dva mjeseca, a njegova kantonalna Vlada već je stvorila uvjete ili ispunila gotovo sva obećanja koje je dala prilikom imenovanja. Optuživali su ga da nije kapacitiran za premijera, da nema iskustva i da je premlad, međutim on ono što je postigao ne koristi kao argument u političkim obračunima, koje za sada izbjegava.

Halilagić koji još nije napunio 34 godine za Faktor govori o dva mjeseca rada Vlade TK, kritikama na svoj račun i planovima za budućnost. Ističe da mu je cilj da uspješno završi osam mjeseci mandata do oktobarskih izbora, a poslije toga će vidjeti šta ga čeka.

Uskoro planirate promociju “ekspozimetra” koji prikazuje šta je do sada uradila Vlada TK. Koliko je do sada provedeno mjera od 18 navedenih u Vašem ekspozeu?

– “Ekspozimetar” je ideja putem koje predstavljamo prioritetne mjere za Vladu TK, odnosno mjere koje su dio sporazuma stranaka koje čine većinu u Skupštini TK. U prvom mjesecu rada smo potpuno realizirali pet mjera, koje su bile tehnički izvodive. Smanjili smo povećane plaće izabranih i imenovanih dužnosnika, izmjenama zakona o socijalnoj zaštiti smo stvorili preduvjete za naknade porodiljama od 1.000 KM, povećali smo dječiji doplatak za 50 posto, egzistencijalnu naknadu za demobilisane borce 25 posto te naknadu za oboljele od celijakije za 60 posto. Skupština TK ove sedmice je usvojila izmjene i dopune budžeta TK, a one su pretpostavka za nastavak realizacije svih ostalih mjera. Dakle, sada imamo otvoren put za realizaciju svega obećanog.

Ima li novih prioriteta u radu do kraja mandata, osim tih 18?

– Kao još jedan prioritet se nametnulo stavljanje u funkciju Ureda za borbu protiv korupcije. Resor pravosuđa nema konkretnu mjeru među onih 18 i zaista smo se opredijelili da što prije pokušamo uspostaviti puni kapacitet Ureda. Naši prijetelji iz međunarodne zajednice daju nam podršku na tom putu. Prethodna Vlada TK je ovo pitanje medijski eksponirala, ali su oni poduzeli neke korake pogrešnim redom. Formirali su Ured prije usvajanja zakona, a sada imamo problem jer zakonom nije predviđeno imenovanje vršioca dužnosti rukovodica, pa proces imenovanja sada ovisi o Agenciji za državnu službu. Još jedan prioritet za nas je Međunarodni aerodrom Tuzla. Tamo smo zatekli teško stanje i predvidjeli smo dodatnih milion KM za adekvatan rad, a Vlada Federacije Bosne i Hercegovine osigurala je dva miliona KM za kapitalna ulaganja. U fokusu rada je i cestovna deblokada TK, imali smo niz sastanaka nadležnih institucija, premijerom BiH Fadilom Novalićem i određene efekte vidimo ovih dana.

Hoće li do kraja mandata biti nešto konkretno urađeno na putnoj deblokadi TK?

– Vlada FBiH je usvojila plan Autocesta BiH koji predviđa realizaciju 200 miliona KM, a od toga je 50 miliona predviđeno za projekte u TK. Vjerujem da su brojni sastanci koje smo imali urodili plodom. Za obilaznicu od Šićkog Broda do Đurđevika predviđeno je 22 miliona KM i ukoliko sve bude išlo u pravom smjeru, u drugoj polovini godine mogli bismo imati konkretne radove. Za projektovanje, eksproprijaciju, građevinske radove i nadzor na dionici Tuzla – Maoča kao dijelu autoceste Tuzla – Brčko – Orašje, predviđeno je 30 miliona KM. Tu imamo konkretna obećanja da ćemo imati vidljive učinke. Mi nemamo puno vremena, ali možemo pokušati otkočiti neka stvari i mislim da to do sada i radimo.

Zašto je smijenjen Upravni odbor Univerzitetskog kliničkog centra Tuzla i kako gledate na optužbe opozicije da je ta zdravstvena ustanova “predata na upravljenje mostarskom HDZ-u i sarajevskoj SDA”? Ko će ubuduće upravljati UKC-om Tuzla?

– Na samom početku mandata smo rekli da se nećemo isključivo baviti smjenama. U dva mjeseca govorimo o smjenama u tri ili četiri kantonalna organa ili ustanove. Kadrovska politika nam nije prioritet, a tamo gdje moramo, tu ćemo intervenirati. Javnosti je poznato da smo na UKC-u Tuzla imali Federalnu inspekciju koja je jasno rekla da je Upravni odbor nezakonit te da se u proces imenovanja mora uključiti i FBiH. Mi smo u saradnji s Vladom FBiH imenovali sedam članova Upravnog odbora, a ono što je važno je da su svi s područja TK. Dakle, Zakon o zdravstvenoj zaštiti i Statut UKC-a iz 2013. godine nisu poštovani i na osnovu njih nije vršeno imenovanje, dakle govorimo o periodu dužem od 10 godina. Sada kada imamo inspekcijski nalaz, moramo stvari vratiti u zakonske okvire. Te zakone su donijeli oni koji danas najviše kritikuju naše odluke. Predsjednik Skupštine TK iz SDP-a, koji je predvodio većinu, stavio je potpis na te propise. Ne vidim razloge za takve reakcije. Suštinski se ništa ne mijenja sve dok se finansiranje UKC-a vrši iz budžeta TK. Tri člana Upravnog odbora su uposlenici, dva imenuje Vlada TK, a dva Vlada FBiH. U svakom slučaju, najmanje pet od sedam članova dolaze iz TK i iz naših ustanova, a sada imamo situaciju da je svih sedam iz TK, tako da nema dileme, a uz to finansiranje ide iz Zavoda zdravstvenog osiguranja TK. Ništa se suštinski ne mijenja. Ono što moramo uraditi je podići nivo zdravstvene zaštite na UKC-u na veći nivo, s obzirom na to da je na prilično niskom nivou.

Mijenjali ste upravne odbore Službe za zapošljavanje TK i Doma za djecu bez roditeljskog staranja Tuzla i Zavod za javno zdravstvo. Zbog čega je to urađeno?

– Vršeći analizu rada evidentirali smo suficit u iznosu 2,5 miliona KM. Imajući u vidu da je Službi za zapošljavanje TK prvenstveni zadatak zapošljavanje nezaposlenih osoba, bilo je potrebno da finansijska sredstva usmjere za te namjene, što u ovom slučaju nije učinjeno. Umjesto toga oni su sebi povećali plaće i raspisali konkurs za dodatnih 11 ili 12 uposlenih i isplatili regres na samom početku godine. To je za nas neprihvatljivo. Upravni odbor Zavoda za javno zdravstvo nije imenovan u skladu sa zakonom jer nisu imali predstavnike zaposlenika. Naš stav je da sve institucije moraju pratiti rad ove vlade. Neprihvatljivo je da ministarstvo traži dokument ili reakciju u hitnoj proceduri, a odgovor dođe nakon pet ili sedam dana, samo zato što je neka politika rekla da to treba razvući i minirati rad Vlade. Gdje god budemo imali zakonsko uporište, takve ćemo stvari anulirati i zaustaviti. Želimo adekvatan rad i reagirat ćemo. U Domu za djecu bez roditeljskog staranja nije bilo adekvatno unaprijeđen rad u odnosu na zacrtani program i ocijenili smo da izvještaj o radu ne može dobiti prolaznu ocjenu.

Zašto je poništen konkurs za izbor direktora Veterinarskog zavoda TK?

– Uočili smo niz nepravilnosti u tekstu javnog konkursa. Nije tačno određena starosna dob kandidata, nije navedeno za koji stručni ispit je potrebno dostaviti dokaz, u vezi s nevođenja krivičnog postupka zatražena je izjava kandidata, a nek akt nadležnog organa. Dakle, uočene su brojne nepravilnosti i na prijedlog ministra smo zaustavili proceduru.

Kako gledate na kritike da je Vaše imenovanje odraz slabosti SDA i da niste kapacitirani za tu funkciju?

– Mislim da je mojim imenovanjem SDA pokazala širinu koja je potrebna čitavom političkom i javnom diskursu, naročito u smislu uvođenja mladih ljudi, ako je slabost što je neko mlad. Ne samo imenovanjem mene, nego konceptom Vlade u kojoj je pet ili šest članova mlađe od 40 godina, u kojoj su četiri žene prvi put u historiji, zaintrigirana je javnost. Važni su samo rezultati, a nakon dva mjeseca demantiramo sve te navode, naročito u smislu koncepta s kojima smo izašli, a to su konkretne mjere i aktivnosti s rokom implementacije. To do sada niti jedna vlada nije uradila.

(Faktor)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

%d blogeri kao ovaj: