Damir Bečić kompozitor čije se pjesme „vrte“ i na MTV-u

Kompozitor i muzičar Damir Bečić, iako realativno mlad, već u svojoj karijeri ima brojne hitove, a neka njegova muzička djela već se vrte i na MTV-u. Sarađuje je sa brojnim poznatim zvijezdama iz BiH, susjednih zemalja, ali i inostranstva. Preko 200 autorskih pjesama nalazi se na albumima Halida Bešlića, Hanke Paldum, Dragane Mirković, Al Dina, Amela Ćurića, Lapsus banda, Halida Muslimovića, Jovana Perišića, Davora Badrova, Amre Halebić i brojnih drugih regionalnih zvijezda. Sarajevsku gužvu i brži način života zamijenio je mirnim, prirodnim okruženjem u kalesijskom naselju Bulatovci, gdje je, u sklopu porodičnog imanja, uredio moderni muzički studio iz kojeg često izlaze poznati hitovi. Iako je veći dio života preferirao zabavnu muziku, a po završetku muzičke akademije u Sarajevu svirao u raznim pop-rock bendovima, danas, ipak, više komponuje narodnu muziku.  

Zanimljivo je da presudnu ulogu u njegovom životnom pozivu i karijeri imao kratkotrajni boravak u bolnici, gdje je kao desetogodišnji dječak u bolničkoj postelji upoznao muzičara koji je prepoznao njegov muzički talenat.

„ Taj momak u bolnici je primjetio da imam razvijeno čulo sluha i da imam dobru muzičku memoriju. Od njega sam tada naučio svirati šotu. Po izlasku iz bolnice mama me odvela u prodavnicu i kupila malu klavijaturu. Kasnije sam od dajdže, koji je također muzičar, dobio svesku sa notama, ex yu hitova i to su bili moji prvi susreti s muzikom. Završio sam srednju muzičku školu u Tuzli, a poslije i muzičku akademiju u Sarajevu, gdje sam stekao zvanje profesora teoretskih muzičkih predmeta“, govori Bečić.  

Nakon završene muzičke akademije počinje svirati sa lokalnim bendovima u Sarajevu, a njegov kvalitet ubrzo su prepoznali i afirmisani muzičari.

„ Uslijedila je saradnja sa Zijom Valentinom, Nerminom Puškarom, Mahirom Sarihodžićem, klavijaturistom Dine Merlina i drugim poznatim muzičarima sa kojima sam svirao u svim zemljama regiona“, prisjeća se Bečić.

Ipak, ozbiljnija priča i studijski rad je krenuo u saradnji sa Almirom Ajanovićem, sa kojim i danas ima izuzetno dobre konekcije.  

„ Sa Almirom sam izvjesno vrijeme radio u Sarajevu. Kroz naš studio su prošle brojne zvijedzde i izašli su hitovi koji se i danas vrte na mnogim radio i TV-e stanicama, interenetu… U tom periodu smo stekli reputaciju kvalitetnih kompozitora i počeli su nam se javljati poznati pjevači i grupe, jer su kod nas mogli dobiti modernu i kvalitetnu pjesmu ili album, kakav su, zapravo željeli“, ističe Bečić.

Potcrtava da je kroz njihov sarajevski studio prodefilovao veliki broj poznatih zvijezda ali i početnika. Posao je išao odlično, ali velika frekventnost i ubrzani ritam života uticali su na nedostatak vremena za kreativnost i stvaranje novih muzičkih djela.

„ Sarajevo je za mene bilo poprilično stresno. Naš studio je bio „otvorena radnja“ gdje su dolazili pozvani, ali i oni nepozvani. Nisam imao dovoljno vremena za odmor, a posebno za rad, jer ovaj posao traži mir i koncentraciju. Zbog toga sam došao na ideju da na porodičnom imanju napravim neku manju radnu stanicu, gdje ću povremeno doći i nešto raditi. Međutim, vidio sam da mi odlično odgovara kompletan ambijent, priroda, tišina, bez gužve i buke. Odlučio sam da ostanem i nisam se pokajao. Uložio sam mnogo novca i napravio moderni studio. Sada imam dovoljno energije i volje za rad, a sa klijentima najčešće komuniciram putem interneta“, naglašava Bečić.

Dodaje da nema pravila da bi se napravio aranžman za kvalitetnu pjesmu, potencijalni hit.

„Dogodi se da odsviram nekoliko početnih taktova, koji me dalje inspirišu za tekst i melodiju, ali ima i situacija kada ujutro ustanem, uzmem gitaru i ispade sve odmah. Takve pjesme su obično najkvalitetnije. Teško je to objasniti. Uglavno desi se kreativni momenat koji se odmah mora zabilježiti na nekom mediju. Naravno, bude i konkretnih zahtjeva od strane pjevača koji traže namjensku pjesmu, za specijalne prilike.“, ističe Bečić.

Smatra da se od ovog posla može solidno živjeti, posebno u državama koje imaju uređen sistem. 

„ Kod nas je sada nešto bolja situacija u pogledu autorskih prava. Agencija AMUS radi dobar posao i iz godine u godinu cifra za autorska prava se lagano povećava. Mi autori živimo od tog novca, kada napravimo pjesmu. Čak ima autora koji pjevačima nude besplatno pjesmu, jer znaju da će kroz autorska prava zaraditi novac, ako se radi o dobroj pjesmi“, mišljenja je Bečić.

Za kraj dodaje da je pandemija koronavirusa i muzičarima prouzrokovala velike probleme.

„Definitivno niko nije bio spreman na udar ovog virusa.  Mnogi nisu ostavili novac za „crne dane“. Vidimo da se neki pjevači žale, jer nemaju posla. Zatvorena su vrata klubova, diskoteka, manje se organizuju svadbe… Naravno sve ovo je ostavilo i velike posljedice za nas autore u studiju, jer ljudi ne ulaze u nove projekte i snimanja“, zaključuje Bečić. 

Projekat Priče sa granice se realizuje zahvaljujući podršci programa Bosnia and Herzegovina Resilience Initiative (BHRI), koji sprovodi Međunarodna organizacija za migracije (IOM) uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

(Pricesagranice.com/Radio Feral)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

%d blogeri kao ovaj: