Veliki poremećaj na bh. tržištu osnovnih životnih namirnica

Teško stanje na cijeloj teritoriji BiH izazvano snježnim padavinama uticalo je na proglašenje vanrednog stanja zbog elementarnih nepogoda u Federaciji BiH i većini općina u Republici Srpskoj, što je odmah izazvalo i velike poremećaje na tržištu i prometu osnovnih životnih namirnica, izjavila je danas Feni pomoćnica ombudsmana BiH za zaštitu potrošača Mediha Bakalović.

“U Instituciji ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH dobili smo informacije o nestašici mnogih proizvoda i povećanju cijena mnogih prehrambenih i drugih  proizvoda, kako u Mostaru tako i u drugim gradovima BiH”, kazala je ona.

Naime, nestašica prehrambenih proizvoda na policama velikih trgovačkih lanaca uočena je odmah, što je ukazivalo na vještačku nestašicu, pošto se one nisu popunjavale iz skladišta tih trgovačkih lanaca.

Povećanje cijena na osnovnim životnim namirnicama, po dojavi potrošača, nije bilo u velikim supermarketima, ali jeste na pijacama i u individualnim prodajama robe po gradu.

Veliki problem u Mostaru jeste i ”samoincijativni” prestanak obavljanja trgovine, tj. zatvorena vrata mnogih malih trgovina, pekara i buregdžinica, što je dodatno ugrozilo snabdijevanje potrošača.

“Posljednja dva dana je pristiglo voće i povrće u veće trgovinske centre kao i na pijacu, i istina je da su cijene nešto veće od onih prije vanrednog stanja”,
kaže Bakalović.

Naglašava da je Zakonom o kontroli cijena regulirano da nadležni organi u entitetima – ministarstva trgovine i tržišne inspekcije – su obavezne  preduzimati određene mjere nadzora nad cijenama i  kažnjavanje  onih koji povećaju cijene svojih proizvoda za vrijeme elementarne nepogode.

Isto tako, Zakonom o unutrašnjoj trgovini u Federaciji BiH je propisano da Vlada Federacije BiH može posebnim propisom privremeno ograničiti obavljanje trgovine u slučaju elementarne nepogode, što nije učinjeno, već je naprotiv proglašena radna obaveza za  sektore proizvodnje i  pružanja  usluga vezane za osnovne potrebe stanovništva.

“Zbog toga je svako nepružanje usluga potrošačima kažnjivo i nadležna tržišna inspekcija bi trebala kažnjavati takve slučajeve”, istakla je pomoćnica ombudsmana BiH za zaštitu potrošača Mediha Bakalović.

Fena

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

%d blogeri kao ovaj: