UVOZ STARIJIH VOZILA OD NOVE GODINE

Građanima BiH trebalo je od prije tri-četiri biti omogućebn uvozit automobile starijih od sedam godina, pod uvjetom da ispunjavaju evropske standarde, ali još nije poznat tačan datum kada će se nova pravila početi primjenjivati. BiH mora uspostaviti system takozvane homologacije vozila, odnosno detaljne provjere ispunjavaju li ona evropske norme. Iz konzorcija zaduženog za uspostavu tog sistema kažu da je sve spremno za njegovu primjenu još 15. novembra. Svoj dio posla smo uradili. Sada je sve na Vijeću ministara i od njega zavisi kada će uvoz startati – kaže nam predstavnik konzorcija Drago Talijan. Vijeće ministara, naime, mora ukinuti odluku o starosnom ograničenju prilikom uvoza vozila I donijeti novu prema kojoj će za carinjenje automobila biti potrebno priložiti uvjerenje o homologaciji.

No, predstavnici Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, ali i mnogi uvoznici, tvrde da stvari nisu tako jednostavne i da ima jo{ dosta posla da se uradi.

– Nisu riješene mnoge stvari. Naprimjer, nije definirano šta će se desiti s automobilima koje neko uveze, a ne dobije za njih uvjerenje o homologaciji – ka`e portparol UIO Ratko Kovačević za Dnevni avaz.

Osim toga, mnogi uvozici odbili su, kako saznajemo, potpisati ugovor s konzorcijem, i to zbog primjedbi na cjenovnik. Tvrde da je kozorcij cijene koje se tiču njihovih usluga prepisao iz hvatskih propisa, dok su cijene usluga koje spadaju u nadležnost uvoznika dvostuko niže nego u susjednoj zemlji.

– Ako bi se tu postigao dogovor i ako bi se otklonile ostale nejasnoće, smatramo da je realno da homologacija starta 1. januara naredne godine – kaže za „Avaz“ Emgijad Bešlija iz „ASA Auta“. Osim toga, u samom konzorciju, kako saznajemo, došlo je do velikog raskola. Tri kompanije isključile su četvrtu – „Institut za privredni inžinjering“ (IPI) iz Zenice, pod izgovorom da su predstavnici te firme bili „nekooperativni“.

– To nije istina, bili smo itekako kooperativni, ali smo željeli da sve bude u skladu sa zakonom I evropskim normama. Ostali su htjeli projekt nabrzinu privesti kraju kako bi pokupili novac – kaže Bego Hadžić iz IPI-ja.

Ministarstvo komunikacija I prometa BiH mora donijeti konačnu odluku o ovom problemu, jer su sve članice konzorcija s njim potpisale ugovor. Na reakciju Ministarstva još se čeka. Talijan nije želio komentirati ovu situaciju.

(Dnevni avaz)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

%d blogeri kao ovaj: