PULS MLADIH – PROBLEMI U OBRAZOVANJU

Mladi kao nosioci budućeg naslijeđa imaju zadatak da uče i samim tim budu značajni i korisni članovi zajednice.Upravo zbog toga je obrazovanje veoma značajan faktor u životu svake mlade osobe.

O tome kakav je obrazovni sistem u našoj zemlji,polaznici škole novinarstva Free radija razgovarali su sa mladim ljudima koji su i sami učenici srednjih škola,ali i sa onima koji su studenti na nekim od fakulteta,unutar ili van granica naše zemlje.

Jedna od njih je i Neira Karagić.Prema njenim riječima obrazovni sistem u našoj zemlji je zastario i potrebna je reforma što prije.“Stvari koje radimo, stvari koje učimo su ponekad čak i nebitne.Toliko je zastario obrazovni sistem da sam ja u svojoj struci učila o lijekovima koji se više neupotrebljavaju“, dodaje Neira.

Dvadesetjednogodišnja Sara Žigić student Filološkog fakulteta,smjer njemački jezik i književnost kaže da se obrazovni sistem u našoj zemlji najbolje vidi po broju upisanih studenata,što postaje jako veliki problem.“Mislim da je razlog tome što baš nema mnogo prilika i mogućnosti za neko bolje studiranje,barem ne u našoj državi“ dodaje ona.

Istog mišljenja je i David Bojić,učenik Gimnazije Sveti Sava u Prijedoru.On kaže da je situacija slična i u srednjim školama,gdje je takođe sve manje i manje upisanih učenika.Smatra da je to razlog što se mnogi odlučuju na školovanje u inostranstvu.

Sandra Macura, koja je takođe završila Gimnaziju Sveti Sava u Prijedoru, a sada je student engleskog jezika i književnosti je mišljenja da su mladi primorani na školovanje van naše države, jer mladi žele da se obrazuju u raznim oblastima, a određeni smjerovi koje žele da upišu kod nas uopšte ne postoje.

Aleksandra Aleksić,učenik Medicinske škole u Prijedoru dodaje da je jedan od osnovnih problema u obrazovanju praktikovanje više teorijskog nego praktičnog nastavnog programa.“Nama praksa mnogo znači, i zbog toga, kad završimo školovanje ostajemo uskraćeni za to obrazovanje. Mnogi učenici, zbog takvog načina rada ni ne žele da nastave dalje školovanje“, dodaje Aleksandra.

Na pitanje da li su problemi u obrazovanju razlog što mladi odlaze u inostranstvo Neira takođe navodi problem nedostatka prakse.“Kada osoba istupi iz svoje klupe i teoriju treba da primjeni praktično tu dođe do blokade, jer upravo naš obrazovni sistem nije takav da podupire mlade u praktičnim stvarima.Tako da je to što nudi inostranstvo jako primamljivo, jer imaš mogućnost da pored školovanja i radiš, kao i da stičeš svoja primanja i budeš nezavisan“, ističe Neira.

Kada je u pitanju modernizacija obrazovnog sistema u našoj zemlji Sandra kaže da je u ovakvim situacijama, kao što je bio slučaj sa virusom korona, modernizacija školovanja jako bitna, ali pored takvih situacija ona smatra da je bolji tradicionalni način učenja koji je zastupljen kod nas, jer će učenici na taj način više da uče i posvete se školi.

Za kraj,naši sagovornici kao problem navode i nedostatak nastavnog kadra odnosno neškolovan kadar.“Kod nas nažalost postoje određene institucije gdje se mnogo lakše može dobiti diploma, a s druge strane se ne dobija dovoljan kvalitet znanja i zbog toga osobe koje  na vrlo lak način dođu do diplome prave konkurenciju školovanim studentima“ dodao je  Milan Miljuš, student Mašinskog fakulteta u Gracu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

%d blogeri kao ovaj: