Prodaja voća i povrća opala za 2,5 miliona KM

Posljedice globalne krize osjete se i na tržnicama širom BiH. Građani sve manje troše na voće, povrće, mliječne proizvode i sve drugo što se prodaje na tržnicama.

Službeni podaci govore da je u prvih sedam mjeseci ove godine na tržnicama u Federaciji BiH potrošeno oko 2,5 miliona maraka manje nego u istom razdoblju prošle godine.

Samo na poljoprivredne proizvode građani su od početka godine do kraja jula potrošili 27,3 miliona maraka, dok je u tom vremenskom razdoblju 2009. godine u iste svrhe usmjereno 29,8 miliona KM.

Ove brojke dodatno dobivaju na težini ako se zna kako su cijene prehrambenih proizvoda ove godine znatno skuplje nego prošle. To znači da je količina kupljenih namirnica na našim tržnicama još manja nego što to pokazuju predočene brojke. Podugačak je popis namirnica na koje stanovništvo Federacije ove godine troši znatno manje novca nego ranijih godina.

Osim skoro svih vrsta žitarica, opala je i prodaja voća i povrća. Krompir, grah, luk, mrkva, paradajz, paprika, krastavci, jabuke, kruške, orasi, šljive, marelice, breskve, mandarine, samo su neki proizvodi čija je prodaja opala na tržnicama u prvoj polovini ove godine. U sarajevskom savezu potrošača kažu kako uopće nisu iznenađeni ovakvim pokazateljima.

“imamo analize koje pokazuju da građani koji primaju do 500 KM čak 80 posto izdvajaju za hranu. U takvoj situaciji ljudi ne samo da moraju štediti na drugim stvarima, već i kod kupovine hrane moraju biti racionalni. Bh. građani danas manje troše, jer je kupovna moć generalno opala. Posljedica je to recesije, ali i loše ekonomske politike u zemlji”, kaže sekretar Saveza Mesud Lakota.

Na kratkom popisu voća i povrća čija prodaja u ovoj godini stagnira ili raste našli su se tek grožđe, trešnje, višnje, jagode, kupus i špinat.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.