Opasni antibiotik azitromicin i na bh. tržištu

2Popularni antibiotik azitromicin, za koji postoji sumnja da može izazvati poremećaj srčanog ritma, registrovan je i u BiH, potvrdila je Nataša Grubiša, direktor Agencije za lijekove i medicinska sredstva BiH.

Nakon što je Američka agencija za hranu i lijekove (FDA) izdala upozorenje da ovaj antibiotik može izazvati potencijalno fatalni poremećaj srčanog ritma, Grubiša je navela da do sada nisu dobili nikakvo obavještenje ili upozorenje o ovome lijeku.

“Mi do sada nismo imali nuspojava na ovaj lijek, a na uputstvu za upotrebu ovog lijeka stoji upozorenje za pacijente koji imaju oštećenu jetru ili bubrežnu funkciju o mogućim nuspojavama. Kada su u pitanju srčani problemi, takođe se mogu pojaviti aritmije za tahikardijom”, kazala je Grubiša.

Ona je pojasnila da se lijek koristi kod liječenja infekcija gornjih i donjih disajnih puteva, upale uha, infekcija kože i slično.

“U BiH je registrovano ukupno 13 proizvođača ovog lijeka i mi do sada nismo dobili nikakvu obavijest ili upozorenje o eventualnom povlačenju lijeka sa tržišta”, kazala je Grubiša.

Ukoliko je korisnik azitromicina već imao oboljelo srce, rizik od smrtnog ishoda je bio povećan za 245 slučajeva na milion korisnika, pokazalo je istraživanje koje je sproveo tim američkih stručnjaka.

 

(Nezavisne novine)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

%d blogeri kao ovaj: