Obrazovanje u BiH: Osnovci na času psuju i kradu

Bh. osnovci tokom nastave u školama psuju, otvoreno prepisuju, ometaju nastavu, bježe sa časova, kradu i kasne u školu, a dešava se i da zastrašuju i tuku druge učenike.

Ovo je pokazao izvještaj “Definisanje standarda učeničkih postignuća” koji je prošle godine u 79 osnovnih škola i na oko 2.000 učenika u BiH sprovela Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH.

Do ovih podataka se došlo na osnovu odgovora direktora škola, a kao najprisutniji oblik problematičnog ponašanja naveli su psovanje, koje im je svakodnevica na časovima.

“Nakon psovanja, najčešći oblici su bježanje sa časova i ometanje nastave, prepisivanje i vandalizam. Najređi su slučajevi zastrašivanja i fizičko nasilje nad drugim učenicima”, stoji u izvještaju.

Zlatko Lazić, direktor OŠ “Sveti Sava” iz Modriče, potvrdio je da se problematično ponašanje učenika dešava i u ovoj školi i da je siguran da se s tim susreću svi nastavnici i učitelji.

“Ima svakakvih situacija, imali smo i problema sa načinom oblačenja, ali nekako uspijevamo da to dovedemo u red. Najveći problem su oni slučajevi u kojima roditelji ne žele da sarađuju sa nama. Bez obzira šta je učenik uradio, ti roditelji uvijek okrivljuju nastavnike i uvijek je njihovo dijete u pravu”, istakao je Lazić.

Prema njegovim riječima, biti nastavnik u današnje vrijeme postaje sve teže zanimanje, jer “ako djecu želiš da naučiš nekoj discipline, roditelji se bune, a ako to ne radiš onda te optuže da ne radiš svoj posao”.

Suad Čeliković, direktor OŠ “Mula Mustafa Bešeskija” iz Kaknja, kazao je da su ovi oblici ponašanja učenika prisutni u svim školama, a kao najizraženiji problem u njihovoj školi naveo je izostajanje sa nastave.

“Bilo je i slučajeva maloljetničke delinkvencije i međusobnih sukoba između učenika, ali vjerujem da se to dešava u većini škola”, kazao je Čeliković.

Selvedin Šatorović, predsjednik Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja BiH, kazao je da ponašanje učenika na nastavi u bh. školama pokazuje da đaci imaju sve manje kućnog vaspitanja.

“Ponašanje roditelja je takvo da su nastavnici u stalnom strahu od toga kako će roditelj reagovati na kritiku upućenu učeniku ili nešto slično, zbog čega su uvijek pod pritiskom. Sve više stičem uvjerenje da je onaj raniji obrazovni sistem bio mnogo bolji nego sada, a tada u centru pažnje nije bio učenik nego nastavni proces”, istakao je Šatorović.

Nada Grahovac, ombudsman za djecu RS, kazala je da nastavnici podrška djeci ne samo u učenju, već i u njihovom odrastanju, ali da to ne mogu ostvariti bez aktivne uloge roditelja.

“Mi smo u Ministarstvu prosvjete i kulture RS tražili da sve škole donesu pravila školske discipline, a da ona budu donijeta u saradnji sa učenicima i roditeljima, da se odnose na učenike, nastavnike i roditelje i na sve druge osobe za vrijeme njihovog boravka u školi i da budu objavljena na vidnom mjestu u školi i naravno da bude pronađen način da se kontroliše njihova primjena”, pojasnila je Nada Grahovac.

Nezavisne novine

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

%d blogeri kao ovaj: