Kroz “Karaulu” već u avgustu

Prva vozila tunelom “Karaula”, na jednom od najzloglasnijih prijevoja u državi, proći će u avgustu, potvrdio je za naš list Mirsad Dizdarević, predstavnik investitora ovog projekta, “Cesta FBiH”. Prema aneksu ugovora, rok za otvaranje ovog tunela, koji će razdaljinu između Sarajeva i Tuzle skratiti za tri i po kilometra, jeste 15. juli, ali već sada je jasno da će taj rok biti probijen za petnaestak dana. Razlozi su složenost terena, nepredvidivost u gradnji potpornih zidova i trusnost tla.

Potporni zidovi

– Fizički radovi bit će završeni, ali neće se moći krenuti u realizaciju projekta izvedenog stanja i pripreme za tehnički prijem zato što još ima nekih sitnica koje treba završiti prema evropskim standardima gradnje – kaže Dizdarević.

U toku je gradnja armiranobetonskih potpornih zidova. Kladanjska strana je završena, sada se rade zidovi s olovske strane.

– Sada treba dotegnutni saobraćajnicu, a druga faza bit će asfaltiranje. Slijedi opremanje tunela, sve instalacije, ventilacije… Rasvjeta je urađena, slijedi bojenje tunela i asfaltiranje prolaza kroz tunel – otkriva za naš list Dizdarević.

5

Ekipa “Avaza” posjetila je ovo gradilište. Na kladanjskoj strani tunela, radnici kompanije “Strabag”, izvođača radova, postavljali su tampon za asfalt, dok je most završen prije skoro godinu. U tunelima su električari spajali džinovske ventilatore, dok je rasvjeta već u funkciji. Trotoari se, također, postavljaju, a slijedi i uređenje sigurnosne cijevi koja se nalazi tačno na sredini tunela.

Eksploatacione brzine

Otvaranjem tunela „Karaula“ saobraćaj na ovom magistralnom pravcu trebao bi se znatno brže odvijati. Do sada su na usponima eksploatacione brzine bile veoma male, između 35 i 45 kilometara na sat. To je naročito izraženo kod teretnih vozila koja uzrokuju nagomilavanje vozila, smanjuju nivo usluge i utječu na sigurnost kretanja vozila.

U prvoj fazi sagrađena su dva mosta od 140 i 145 metara, a radovi, čija je ukupna vrijednost iznosila 4,7 miliona KM, završeni su 2014.

Druga faza podrazumijevala je gradnju tunela „Karaula“ ukupne dužine 902 metra i trase ispred i iza njega, čija ukupna dužina s tunelom iznosi dva kilometra, a ugovorena vrijednost radova, uključujući opremu u tunelu, iznosi 24,2 miliona KM

Ukupna vrijednost ugovora prve faze radova iznosila je 4.744.523 KM

Gradnja tunela „Karaula“, što predstavlja drugu fazu radova, koštala su 24.257.083 KM

 

 

 

(Dnevni avaz)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

%d blogeri kao ovaj: