Hoće li dolazak Lidl-a i ruskog MERE-a ugroziti domaće trgovačke lance

Mjesecima građani BiH s nestrpljenjem iščekuju dolazak dugo najavljivanog njemačkog giganta Lidl-a.

Navodno, i pored toga što su se registrovali u BiH, administrativne začkoljice usporavaju cijeli proces. Ipak, a sudeći prema oglasima za posao u ovoj kompaniji, Lidl uveliko zapošljava i obučava novu radnu snagu, piše Akta.

U zadnje vrijeme se sve više spominje i dolazak ruskog “kralja niskih cijena” trgovački lanac MERE. Prema medijskim navodima, prvi marketi MERE u BiH trebali bi biti otvoreni u Sarajevu, Tuzli, Zenici, Mostaru, Banjoj Luci i ostalim gradovima. Niska cijena osnovna je strategija ruskog trgovačkog lanca, a kažu da su 20 posto niže od prosječnih cijena.

Treba napomenuti i da prodavnice MERE spadaju u kategoriju tzv. tvrdi diskonti, koji se ozbiljno razlikuju od onog što su kupci navikli vidjeti u BiH. Osnovna karakteristika “tvrdih” marketa jeste njihov izgled. Prodavnice podsjećaju na magacin. Roba se čuva i stoji u ogromnim kartonskim kutijama. Onako kako transportiraju, tako i prodaju.

Dolazak ova dva giganta na tržište BiH poprilično je iznenađenje za građane, ali i za “domaću ekipu”, trgovačke lance koji već godinama djeluju u BiH.

Šta građani, ali i trgovački lanci koji su već u BiH, mogu očekivati dolaskom na tržište njemačkog Lidla i ruskog MERE-a, portal Akta je pitao Admira Čavalića, ekonomskog analitičara, koji nam je prenio iskustvo zemalja u regionu. Kako kaže, može se očekivati formiranje jednog novog tržišnog segmenta – diskontne prodaje.

“Unaprijedit će se konkurencija među maloprodajnim lancima, što je u konačnici dobro za potrošače. Vjerovatno da će doći do plasmana novih proizvoda koji su svojstveni tržištima Zapadne Evrope i Rusije”, rekao je Čavalić.

Velika konkurencija obično dovede do nižih cijena. Ovo nam je potvrdio i Čavalić.

“U kratkom roku će sigurno doći do nižih cijena, barem za određene proizvode. Konkurencija prirodno vodi nižim cijenama”, ističe on.

Nameće se pitanje da li “novi igrači” mogu ugroziti opstanak onih koji su već u BiH, neovisno da li domaći ili strani…

“Vraćajući se na iskustva susjednih država, odgovor je ne. Međutim, novi lanci će vjerovatno uzeti svoj “dio kolača”, i to naročito vrijedi za Lidl koji ima veoma agresivnu strategiju nastupa na novim tržištima. Sumnjam da će postati lider, ali će svakako vrlo brzo biti broj jedan konkurent za postojeće lidere na tržištu. Naglašavam da je sve navedeno dobro za potrošače koji će imati najviše koristi povećanja konkurencije na domaćem tržištu”, poručio je na kraju Čavalić.

Podsjetimo, Lidl BiH d.o.o. registriran je na adresi Maglajska 1 u sarajevskoj općini Centar. Kao direktor društva naveden je Roland Schreiber, a Allen Halamić izvršni je direktor kompanije u našoj zemlji. Osnivač je njemački W E-International Zweite GmbH, a kapital Lidla BiH nešto je manji od milion KM, tačnije 977.915 KM.

Osim u Sarajevu, Lidl je registrirao poslovnice u Banjoj Luci, u ulici Sime Šolaje 1a te Brčkom, u Bulevaru mira 22. Rukovodilac obje poslovnice je Allen Halamić.

MERE je podružnica „Trgoservis“ grupe, koja je osnovana 2009. godine i koja trenutno posluje na više od 800 lokacija širom Rusije pod brendom „Svetofor“ i treći je po veličini lanac.

(Akta)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

%d blogeri kao ovaj: