Cijene iste, proizvodi vidno „mršaviji“

cijene2Sitnim trikovima uvoznici, proizvođači i trgovci svakodnevno varaju potrošače. Tako se u posljednje vrijeme na policama nalaze proizvodi kojima cijena dugo nije povećavana, ali prevara se krije u tome da im je gramaža manja od uobičajene. U udruženjima potrošača u BiH upozoravaju da smanjena gramaža nije ništa drugo nego nepošteno i nezakonito potkradanje potrošača „na mala vrata“.

Varanje kupaca 

Primjera radi, iako smo navikli kupovati ulje od jednog litra, sada je taj proizvod nekih proizvođača zapakovan u boci od 900 mililitara, potvrdila je za „Avaz“ Gordana Bulić, predsjednica Upravnog odbora Saveza udruženja potrošača BiH.

– U skoro svim marketima odnedavno se na policama pojavilo jestivo ulje od 900 mililitara, što je neuobičajeno pakovanje za naše standarde, s obzirom na to da su se kod nas do sada prodavala pakovanja ulja od jedan litar. To ulje se prodaje za nijansu jeftinije. Naravno, ljudi su se zaletjeli i kupili, a tek kad su došli kući, vidjeli su da je smanjena količina proizvoda. To je obmana građana, ali nije prevara, jer na artiklima piše stvarna gramaža. Zato potrošači trebaju obratiti pažnju na ambalažu, jer proizvođači tvrde da kupci dobivaju onoliko proizvoda koliko piše na ambalaži – kaže Bulić.

Osim ulja, u mnogim slučajevima ni jogurti više nemaju 200 nego 180 grama, čokoladni namazi imaju 230 umjesto 250, topljeni sir u trokutićima 140 umjesto 180, napolitanke i slični konditorski proizvodi 850 umjesto 1.000 grama, a tegle marmelada, kao i zimnice „ishlapile“ su na 700 do 800 sa 1.000 grama.

„Stisnule“ su se i čokolade, majoneze, konzerve povrća ili ribe, kafa, a u manjim pakovanjima su i sapuni, papirnate maramice, senfovi, slatkiši, grickalice. Supe su, umjesto za četiri tanjira, za istu cijenu dostatne za jedva dva…

Nemoćna inspekcija

Takva je situacija i u velikom broju slučajeva s pakiranjima brašna, šećera, žitarica, riže, tjestenine, čija je težina 800 grama iako bi trebala biti jedan kilogram.

– Prije mjesec cijena čipsa od 45 grama bila je 60 feninga, a potom je vraćena na 0,50 KM, koliko je ranije koštao. Međutim, kada sam došla kući, zapazila sam da je cijena smanjena zbog manje gramaže. Sada u čipsu nema 45 grama, nego 27, a jeftiniji je samo za deset feninga. Ovo je čista pljačka ljudi – kazala nam je Sarajka Hadisa Velić.

Ovaj novi trend u kojem trgovci i proizvođači balansiraju s poskupljenjima zahvatio je i suhomesnate trajne i polutrajne proizvode, a potrošači su posebno alergični na proizvode na kojima piše kako je 10, 20, pa čak i 50 posto proizvoda gratis, a prije se za istu cijenu „gratis“ količina podrazumijevala.

Bulić je dodala da se potrošači svakodnevno žale na skrivenu smanjenu gramažu, napominjući da tu ni inspekcija ne može ništa posebno uraditi, jer svako ima pravo da dizajnira svoje proizvode onako kako misli da bi bili prihvaćeni na tržištu.

– Ovo obmanjivanje potrošača ima za cilj dovesti ih u zabludu u pogledu količine proizvoda, sastava, vrijednosti i cijene. Na njima je da vode računa o onome što kupuju, jedino tako se neće osjećati prevareno – pojašnjava Bulić.

Neki od proizvoda s manjom gramažom 

ulje 900 mililitara umjesto 1 litar
šećer 900 grama umjesto 1 kilogram
riža 900 grama umjesto 1 kilogram
čokolada 80 umjesto 100 grama
napolitanke 850 umjesto 1.000 grama
marmelade i zimnice u teglama od 700 do 800 umjesto 1.000 grama

Dnevni avaz

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

%d blogeri kao ovaj: