BiH: U osnovnim i srednjim školama 2.500 “ponavljača”

Više od 700 djece u osnovnim i skoro 1.800 u srednjim školama u Bosni i Hercegovini “izgubi” godinu i ponavlja razred, pokazuju službeni podaci za prošlu školsku godinu.

Osnovnu školu u BiH je prošle godine pohađala 351.118 učenika, od čega je 36.056 bilo u prvom razredu.Među ovom vojskom učenika našlo se i 720 djece koji su ponavljali neki od razreda osmogodišnjeg obrazovanja. Ovaj problem još je izraženiji u srednjim školama, koje je prošle godine pohađalo 146.919 djece.

Od toga je 1.791 učenik po drugi put upisao isti razred, a statistika govori kako je problem učenika koji ponavljaju razred najizraženiji u stručnim školama. Čak 984 učenika u ovim školama su prošle godine ponavljali razred, dok je broj takvih gimnazijalaca 135. Znatno više “ponavljača”, 592, bilo je u tehničkim školama.

Različiti su razlozi neuspjeha djece u školama, ali rezultati istraživanja o provedbi razvojnih politika u sektoru razvoja ljudskog kapitala u BiH, pokazuju da obrazovni sistem ima brojne slabosti koje se ogledaju i kroz već spomenutih 2.500 djece koja ne uspijevaju s miminalnim rezultatima završiti neki od razreda osnovne i srednje škole. Ovome treba dodati i opadanje broja učenika u školama, što nije isključivo demografski problem, te negativne finansijske učinke.”Broj učenika se u četverogodišnjem periodu smanjio za skoro šest posto u osnovnom i skoro 11 posto u srednjem obrazovanju, dok se broj nastavnika povećao za 10 posto, a troškovi obrazovnog sistema za 11 posto. Ovo nije praćeno poboljšanjem kvaliteta obrazovanja, pa učenici pokazuju relativno loše rezultate u međunarodnim okvirima. Na ovaj način sistem osnovnog i srednjeg obrazovanja postaje sve skuplji, istovremeno pružajući sve lošiju kvalitetu obrazovanja”, ističe se u istraživanju, koje prenosi Večernji List.

Istovremeno, prema istraživanju koje je provela međunarodna organizacija TIMSS u 2007. na učenicima četvrtih i osmih razreda osnovnih škola, BiH je na posljednjem mjestu u Evropi prema rezultatima testova iz matematike i prirodnih nauka.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

%d blogeri kao ovaj: