Zašto Aerodrom Tuzla ne može biti granični prelaz prve kategorije?

Komisija za integrisano upravljanje granicom BiH nije donijela konačnu odluku o davanju odobrenja Aerodromu u Tuzli za promet proizvodima biljnog i životinjskog porijekla, odnosno davanje statusa graničnog prelaza prve kategorije.

-Odlučili smo da posebno formirano tijelo još jednom posjeti Aerodrom u Tuzli i provjeri da li su ispunjeni svi uslovi za sticanje statusa graničnog prelaza prve kategorije. Ova komisija treba da obavi kontrolu u narednih 15 dana i dostavi nam preporuku, koju ćemo, nakon toga, proslijediti Vijeću ministara na konačno usvajanje – izjavio je član Komisije za integrisano upravljanje granicom BiH Miro Džakula.

“Aerodrom Banja Luka izgubio bi znatan prihod”

Prema njegovim riječima, stav ove komisije je da svaki aerodrom, bez obzira gdje se nalazi, može da ima status graničnog prelaza prve kategorije ako ispunjava sve zakonom postavljene uslove.

Podsjećanja radi, trenutno ovaj status u našoj zemlji imaju aerodromi u Sarajevu i Banjoj Luci i preko njih se obavlja sav avio prevoz proizvoda biljnog i životinjskog porijekla. Kada je Aerodrom u Tuzli aplicirao za sticanje statusa graničnog prelaza prve kategorije, odmah su uslijedile reakcije vlasti iz RS-a.

– U tom slučaju Aerodrom Banja Luka izgubio bi znatan prihod od ove djelatnosti, kao i trajno komparativnu prednost koja je uspostavljena na bazi entitetskih reciprociteta – izjavila je agenciji Srna pomoćnica ministra saobraćaja i veza RS Vesna Vožni.

Međutim, prema riječima čelnih ljudi Aerodroma u Tuzli, razlog za neizdavanje dozvola za promet proizvodima biljnog i životinjskog porijekla ne leži u neispunjavanju uslova.

Mokri čvor i hladnjača

– Mislim da ovakva odluka ima i političku pozadinu. Osim toga, radi se i o tržišnoj sebičnosti, odnosno da vlasti iz Banje Luke žele da onemoguće tržišnu utakmicu između Aerodroma u Tuzli i Banjoj Luci u vezi sa prometom proizvoda. Takvo ponašanje nije u skladu sa tržišnim prilikama. Tim prije što Aerodrom u Tuzli neće bitno uticati na prilike na Aerodromu Banja Luka – kazao nam je v. d. izvršnog direktora za razvoj Aerodroma Tuzla Enver Jukanović.

Kao primjer za tvrdnju da odbijanje izdavanja dozvole nije povezano sa ispunjavanjem uslova, navodi primjedbu Komisije koja je vršila provjeru, a koja je navela da je mokri čvor na Aerodromu previše udaljen od hladnjača, iako nigdje nije precizirano koliko ta udaljenost treba da iznosi.

 

 

 

(Faktor.ba)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

%d blogeri kao ovaj: