Poreski obveznici u FBiH koji doprinose plaćaju paušalno će u 2025. morati izdvojiti više novca

Poreski obveznici koji doprinose plaćaju na godišnjem nivou će i u 2025. godini morati izdvojiti više novca s obzirom na to da je došlo do porasta prosječne plate u Federaciji BiH.Prosječna isplaćena mjesečna bruto plata po zaposlenom ostvarena u Federaciji Bosne i Hercegovine za period januar – septembar 2024. godine, koju je objavio Federalni zavod za statistiku, iznosi 2.117 KM, dok je prosječna plata u periodu januar – septembar 2023. godine iznosila 1.939 KM.

S obzirom na povećanje od 9,17 posto i povezanost prosječne plate s visinom doprinosa za obrtnike, dolazi i do povećanja godišnjih izdataka za njih, odnosno do povećanja osnovice za obračun doprinosa određenih obveznika za 2025. godinu. Međutim, osnovice za obračun još uvijek nisu objavljene u Službenim novinama Federacije BiH.

“Federalni ministar finansija shodno Zakonu o doprinosima do 31. decembra tekuće godine objavljuje za sljedeću kalendarsku godinu iznose osnovica za obračun doprinosa poduzetnika u mjesečnom iznosu, koje su propisane kao množenik prosječne plate isplaćene po jednom zaposleniku u Federaciji BiH u periodu januar – septembar tekuće godine i propisanih koeficijenata u zavisnosti od osnova obavljanja samostalne djelatnosti”, navodi se u izjavi Porezne uprave FBiH.

Denis Zukić, izvršni direktor FEB-a, objavio je proračun prema kojem bi najpogođenija bila “Samostalna djelatnost slobodnog zanimanja” u koju spadaju zdravstveni radnici, advokati, notari, revizori, porezni savjetnici, računovođe, arhitekte, prevoditelji, turistički vodiči i slično. Oni će na mjesečnom nivou morati izdvojiti 81,25 KM više jer će mjesečni iznos doprinosa za 2025. sada iznositi 966,41 KM.

Denis Zukić/Linkedin

Među pogođenijima su i “Samostalna djelatnost obrta i srodne djelatnosti” te “Samostalna djelatnost obrta i samostalna djelatnost slobodnog zanimanja koja porez na dohodak plaća paušalno”, koji će sada plaćati za 58,02 KM više, odnosno 40,63 KM.Doprinosi će također biti veći i za poreske obveznike koji obavljaju “Nisko akumulacijske djelatnosti tradicionalnih esnafskih zanata” (18,47 KM više mjesečno), “Djelatnost taksi prevoza” (18,47 KM), “Djelatnost poljoprivrede i šumarstva” ukoliko plaćaju paušalno doprinose ili na osnovu poslovnih knjiga i “Djelatnost trgovca pojedinca” (21,42 KM više mjesečno).

Radio Feral/Klix.ba

Sedmične aktuelnosti

Za izvrsne rezultate stipendijom nagrađeno 97 studenata

Ministar obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona Ahmed Omerović potpisao...

Vlada Federacije BiH: Kantonima 180 miliona KM za provođenje strukturalnih reformi

Vlada Federacije BiH je danas na telefonskoj sjednici odlučila...

U Dubnici posađeno 400 sadnica za 400 godina Behram-begove medrese

U Dubnici kod Kalesije juče je organizirana akcija sadnje...

Zmajevi danas lete za Stockholm

Zmajevi danas u 11:00 sati lete iz Sarajeva za...

Zašto je petak 13. postao simbol nesreće?

Petak 13. datum je koji se u mnogim zapadnim...
ZIP za poslodavce - Tražite radnike? Oglas već od 299 KM + PDV
spot_img

Povezane vijesti

Continue to the category