Bosna i Hercegovina dobila još jedne rezultate međunarodnog istraživanja TIMSS 2023. Testirani učenici 4. razreda u matematici i prirodnim naukama. Rezultati pokazali da 24% testiranih učenika ne može doseći čak ni nizak nivo postignuća u oblasti matematike te kako samo 1% učenika, ili svaki stoti, ostvaruje rezultat u naprednoj referentnoj vrijednosti iz matematike i prirodnih nauka! Branka Popić – zamjenica koordinatorice ICILS 2023 istraživanja za Novi dan govorila je o rezultatima.“Nažalost, BiH je već treći put u TIMSS istraživanju i ti podaci nisu onakvi kakvi smo očekivali. Ta vrijednost i ti trendovi opadaju. 2007. je bilo alarmantno, ali vlasti se nisu probudile. Ne smijemo zatvarati oči pred objektivnim pokazateljima. 2019. godine ni tadašnji rezultati nisu doprijeli do vlasti. Donosioci odluka moraju da vide kakvo je obrazovanje u BiH”, kazala je.
Potom je dodala:
“Ne možemo kriviti učenike. Oni imaju potencijale i nadarenosti. Nastavnici su tu da nadarenost pronađu i ispitaju. Učenici nisu samo brojke na ovoj skali. Trebamo im omogućiti obrazovanje po njihovoj mjeri i po potrebama. 0 posto učenika iz prirodnih nauka ne dostiže napredni nivo. Rezultati su ispod međunarodnog prosjeka. Ovo je poziv na hitno rješavanje i ogromni alarm”.
Između ostalog, istaknula je da je kvalitetno obrazovanje pokazuje kvalitet države.
“Pitanja i zadaci su napravljeni da minimiliziraju teškoću, a maksimiziraju aktivno učešće. Moraju pažljivo da pročitaju, da zaključe. Da vide određene fotografije, da razlikuju određene stvari i da razmišljaju. Moraju upotrebljavati znanje u novim situacijima. To su životne situacije”, kazala je Popić.
Radio Feral/N1