Početak godine, kada je o cijenama goriva riječ, značajno je drugačiji od januara 2023. Podsjetimo, cijene benzina tada su iznosile i do 2,96 KM po litru za benzin te od 2,71 do 3,06 KM po litru dizela. Cijene su kasnije išle i do 3,80 KM.
Litar dizela u Sarajevu i Tuzli se prije dva dana mogao natočiti za 2,46, a u Mostaru za 2,56 KM.
Niko ne zna
Litar dizela u Sarajevu i Tuzli prije dva dana se mogao natočiti za 2,46, a u Mostaru za 2,56 KM, benzin super 95 u Sarajevu i Mostaru koštao je 2,41 KM, a u Tuzli 2,36 po litru. Cijene bezolovnog benzina 98 su ujednačene i iznose 2,61 KM po litru.
– Za sada možemo uživati u stabilnim cijenama, ali do kada će to trajati, niko ne može predvidjeti – kaže Milenko Bošković, predsjednik Udruženja prometnika naftnih derivata u FBiH.
BiH je zavisna od uvoza, nema značajnije zalihe, jedina rafinerija u Bosanskom Brodu ne radi, pa na stanje na tržištu nafte i naftnih derivata utječe mnogo faktora, a ne samo smanjenje proizvodnje iz Rusije i OPEC-a i cijene goriva na berzama.
Nema domaćih
– Mi smo godinu ispratili tako da smo jedva osiguravali neke količine. Tržište BiH nije interesantno svjetskim kompanijama, već domaće tržište snabdijeva manje od deset kompanija. Nemamo domaćih izvora, rafinerija je u nekakvom remontu i pitanje je kada će i hoće li proraditi, a iz Srbije gorivo odavno dolazi na kapaljku. Zbog rusko-ukrajinskog rata i problema s osiguranjem sirove nafte Srbija najprije zadovolji svoje tržište ili za svoje pumpe u BiH nekakve ostatke daju – pojašnjava Bošković.
Novi nametiNa cijenu goriva, koja je već opterećena s blizu 50 posto akciza i putarina, moglo bi utjecati i uvođenje novih parafiskalnih nameta, poput tzv. sigurnosne ekološke takse, predviđene prijedlogom zakona o prijevozu opasnih materija koji je prošle godine upućen, pa povučen iz procedure.
Rafinerija Rijeka je u remontu do 1. aprila, pa su količine koje mi dobivamo s Jadrana jedva dostatne i teško ih osiguravamo. Zato su cijene sada u drugom planu, kaže Bošković.
(Avaz)