Zloglasna Karaula više neće biti mora za vozače

Kompanija „Ceste Federacije BiH“ raspisala je tender za izbor izvođača radova za proširenje i modernizaciju ceste na najzahtjevnijem prijevoju u BiH, Karauli, koji će kompletiranjem treće i posljednje faze radova prestati biti noćna mora za vozače od Sarajeva do Tuzle.  Cestovni pravac M-18 Šićki Brod – Semizovac jedan je od značajnijih u državi, ali je sagrađen prije 45 godina. Poznato je da se veći dio dionice odlikuje vrlo skromnim tehničkim elementima, oštrim horizontalnim i vertikalnim krivinama, većim uzdužnim nagibima te nedovoljnom širinom kolovoza u krivinama manjih radijusa i neadekvatnim rješenjem odvodnje.

U prvoj fazi sagrađena su dva mosta od 140 i 145 metara, a radovi, čija je ukupna vrijednost iznosila 4,7 miliona KM, završeni su 2014. godine. Druga faza, koja je u toku, podrazumijeva gradnju tunela Karaula ukupne dužine 902 metra i trase ispred i iza njega, čija ukupna dužina s tunelom iznosi dva kilometra, a ugovorena vrijednost radova, uključujući opremu u tunelu, iznosi 24,2 miliona KM.

Treća faza radova podrazumijeva gradnju dodatnog dijela trase ukupne dužine 1.506 metara i gradnju mostova M-13 dužine 280 metara i M-14 dužine 120 metara. Predviđeno je da ova faza traje 12 mjeseci, a radovi će se finansirati iz kredita Evropske investicijske banke (EIB).

Ljubo Pravdić, direktor „Cesta FBiH“, za „Dnevni avaz“ kaže da je realno očekivati da će se poslije kompletiranja ove dionice naglo povećati saobraćaj.

– U budućnosti bi ovaj magistralni pravac trebao biti znatno interesantniji. Primjerice, do sada su na cesti na usponima eksploatacione brzine bile veoma male, između 35 i 45 kilometara na sat, što je naročito izraženo kod teretnih vozila, koja uzrokuju nagomilavanje vozila, smanjuju nivo usluge i utiču na bezbjednost kretanja vozila u saobraćaju – kaže Pravdić.

Modernizacijom i proširenjem dionice Kladanj – Podpaklenik bit će ostvarene i znatne uštede u zimskom periodu.

– Zimi su previsoki troškovi održavanja i uslovi vožnje su otežani i usložnjeni, s velikom pojavom poledice i snijega. Kompletiranjem treće faze ukupna dionica dobiva svoj značaj i dobiva se cjelina ukupne dužine 4,5 kilometara, što će, prema našim pretpostavkama, dvije regije znatno približiti – kaže direktor Pravdić.

Specifično iskustvo 

Rok za dostavu potvrde za tendersku dokumentaciju ili zahtjeva za učestvovanje na ovom značajnom tenderu je 16. novembar, a eventualni izvođač mora imati specifično iskustvo u najmanje dva slična uspješno realizirana ugovora na gradnji saobraćajnica u posljednje tri godine u vrijednosti od najmanje deset miliona KM.

Činjenice

  • Ukupna vrijednost ugovora prve faze radova iznosila 4.744.523 KM
  • Gradnja tunela Karaula, što predstavlja drugu fazu radova, koštala 24.257.083 KM

 

 

 

(Dnevni avaz)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *