Ured za reviziju institucija BiH: Parlamentu BiH ponovo mišljenje s rezervom

parlament troskovi2Parlamentarna skupština BiH (PSBiH) u prošloj godini je potrošila nešto više od 15,4 miliona maraka, od čega je oko 9,4 miliona otišlo na bruto plaće i naknade za 217 zaposlenih, među kojima je 49 poslanika i delegata. No, način na koji je potrošen preostali iznos u PSBiH nije u svim slučajevima bio opravdan i transparentan, pa je finansijski izvještaj za 2012. godinu kao i za prethodnu dobio mišljenje s rezervom od Ureda za reviziju institucija BiH.

Ogromni troškovi

Indikativno je da je od dvadesetak preporuka koje su revizori dali prošle godine PSBiH ispunjena samo jedna, koja se odnosi na prilaganje poziva organizatora pri putnim nalozima za prisustvo određenim skupovima.

Revizori su i ove godine upozorili na ogromne troškove koji nastaju prilikom plaćanja naknada poslanicima i delegatima zato što su koristili vlastiti automobil prilikom posjete porodicama u drugim bh. gradovima.

Tako su, naprimjer, posjete porodici jednog parlamentarca u Veliku Kladušu, koji je putovao svojim automobilom, samo u novembru prošle godine građane koštale 1.417 KM, a ukupno je onima koji su lani odlazili kućama u druge bh. gradove svojim automobilima isplaćeno oko 184.000KM!

 

Iće i piće

 

Ako se ovom podatku pridoda onaj da je PSBiH prošle godine za 239.000 KM kupila pet novih automobila, onda je jasna sva (ne)opravdanost ovakvog načina trošenja budžetskih para.

 

Za paušale je izdvojeno 496.000 KM, a na ime naknada za odvojeni život isplaćeno je oko 137.000. Rad u komisijama u prošloj godini parlamentarci su naplatili 119.847 KM.

Putovanja, čiji broj se u odnosu na 2011. povećao za više od 70 posto, koštala su građane 784.537 KM. Na telefone je 217 uposlenika PSBiH prosječno trošilo 1.000 KM, jer je na kraju godine iznos za usluge telefoniranja premašio 211.000 KM!

Na održavanje automobila i gorivo potrošena je 231.662 KM. Na iće i piće, to jest usluge reprezentacije, dato je 135.319 KM, i taj iznos je veći za 37.000 KM nego 2011. Kod svih ovih stavki revizori su ukazali na netransparentno trošenje novca.

 

Nema evidencija o odsustvu

Kao poseban problem revizori su istakli i to što se ne vodi evidencija odsustva s posla po osnovu službenih putovanja u periodu kada je ono zaista obavljeno.

– Ponovo preporučujemo da se poduzmu aktivnosti na uspostavljanju odgovarajućih evidencija koje su osnov za isplatu pojedinih naknada, vodeći računa o specifičnostima radnih mjesta poslanika i delegata – navodi se u izvještaju.

Dnevni avaz

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *