Nova pravila za tehnički pregled vozila u FBiH

 

Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić donio je Pravilnik o ispitivanju izduvnih gasova motornih vozila (eko testu) u stanicama za tehnički pregled vozila.

Ovim se Pravilnikom propisuje način ispitivanja sadržaja izduvnih gasova motornih vozila u stanicama za tehnički pregled vozila, kategorije vozila koja podliježu obaveznom EKO testu uz redovni tehnički pregled za godišnju registraciju vozila, vozila koja su oslobođena EKO testa, kategorije pogonskih motora obzirom na EKO test, granični uslovi koje svaki pogonski motor cestovnih vozila mora zadovoljiti obzirom na sadržaj izduvnih gasova, koji izduvni gasovi ili karakteristike izduvnog gasa utiču na prolaznost vozila na EKO testu, postupak sa vozilima koja ne prođu na EKO testu, oprema za ispitivanje sadržaja izduvnih gasova na stanicama za tehnički pregled vozila, način označavanja vozila koja su zadovoljila na EKO testu, naljepnice i dokumentacija koja se izdaje po obavljenom EKO testu, informacioni sistem i evidencije koje se vode, datum od kojeg započinje EKO test, datum od kada rezultati EKO testa utiču na prolaznost vozila na redovnom tehničkom pregledu.

Kako se navodi u Pravilniku, u svrhu smanjenja štetnih uticaja izduvnih gasova na okolinu, počevši od 1. januara 2017. godine, u svim stanicama za tehnički pregled vozila, prilikom obavljanja redovnog tehničkog pregleda vozila istovremeno će se vršiti i ispitivanje sadržaja izduvnih gasova motornih vozila – EKO test.

EKO test se radi jednom godišnje uz redovni tehnički pregled. Ukoliko vozilo ne podliježe obavezi obavljanja tehničkog pregleda u toj kalendarskoj godini, tada vlasnik vozila nema obavezu uraditi EKO test u toj godini dana. Tehnički pregled vozila se ne može završiti prije završenog ispitivanja EKO testa i izdavanja odgovarajućeg izvještaja o ispitivanju izduvnih gasova.

Rezultati EKO testa neće imati uticaja na prolaznost vozila na tehničkom pregledu do 1. januara 2020. godine, do kada traje prelazni period ispitivanja izduvnih gasova. Od 1. januara 2020. godine vozilo koje se mora podvrgnuti EKO testu mora zadovoljiti i zahtjeve o kvalitetu izduvnih gasova u skladu sa propisima donesenim u Bosni i Hercegovini, predviđeno je Pravilnikom.

N1

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *