Nakon uvođenja novih pravila od 1. januara: Otežan uvoz automobila

Proces uvoza novih automobila znatno je otežan i usporen od 1. januara jer sistem takozvane homologacije nije dobro pripremljen, saznaje „Avaz“.

Podsjetimo, od početka godine primjenjuju se nova pravila prilikom uvoza vozila. Automobili mogu biti stariji od sedam godina, ali zauzvrat prolaze homologacijske preglede na kojima se uvrđuje ispunjavaju li evropske standare iz sigurnosti, buke, zagađenje itd.

Dva servisa

Problem je što na nekim područjima, kao što su istočna ili zapadna Hercegovina, nema nijednog servisa koji obavlja ove preglede. Uz to, u Sarajevu postoje samo dva servisa, iako se u glavnom gradu nalazi oko 90 posto uvoznika.

Što se Sarajeva tiče, zastoj stvaraju vozila koja su uvezena ili naručena prije 1. januara. Kako je ranije saopćeno, ona su oslobođena prolaska homologacijskog pregleda. Međutim, ispostavilo se da ova vozila ipak moraju dobiti takozvano uvjerenje o „identifikaciji i ocjeni tehničkog stanja“, što pravi dodatne gužve.

Postojeća dva servisa, kako saznajemo, ne mogu ni izbliza zadovoljiti potrebe uvoznika. Osim toga, uvoznici smatraju da je ovo uvjerenje, koje košta oko 130 KM po vozilu, bespotreban trošak.

– Ova identifikacija nema nikakvu važnost, jer se vozila svakako podvrgavaju provjeri tehničke ispravnosti i identifikaciji kada prolaze redovni tehnički pregled. Drugim riječima, isti pregled obavlja se dva puta. Neko će na ovome dobro zaraditi – kazao je sagovornik „Avaza“ iz jedne autokuće.

Igor Pejić, stručni savjetnik u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, kaže za naš list da postupak koji se provodi prilikom indentifikacije za vozila koja su naručena prije 1. januara nije istovjetan onome koji se provodi na tehničkim pregledima.

Mnogo zahtjeva

– Prilikom identifikacije utvrđuje se radi li se uopće o tom vozilu i da li ono ima, primjera radi, kočnice ili vjetrobranska stakla, a na tehničkom prijemu gleda se da li su ti djelovi ispravni – pojašnjava Pejić. On je kazao da nema zvaničnih informacija o zastojima u vezi s carinjenjem automobila, priznajući da „dva tehnička servisa u Sarajevu jesu malo“, jer se očekuje veliki boj zahtjeva. Pejić je i pojasnio da se iz područja istočne i zapadne Hercegovine niko nije prijavio na javni poziv za izbor servisa, pa je ovoga mjeseca oglas ponovljen za ovaj dio BiH.

NIJEDNOG servisa za homologaciju nema u istočnoj i zapadnoj Hercegovini

SAMO DVA servisa vrše provjeru uvezenih vozila u Sarajevu

VLASTI NE ZNAJU da postoje bilo kakvi veći problemi

Dnevni avaz

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *