GDJE JE 8 MILIJARDI NAMIJENJENIH ZA PUTEVE: Nepostojeći tunel, vikendice za političare, greške u računu, odštete bez štete…

Reformska legenda Fadil Novalić ponekad zna reći i istinu. Za puteve je izdvojeno mnogo, ali se ne vidi, saopćio je premijer, obraćajući se, prije dva mjeseca, na Sajmu u Mostaru

I, stvarno, da BPS-ov državni zastupnik Zaim Backović nije upitao koliko su građani u proteklih deset godina izdvojili za puteve, što kroz akcize, što kroz trošarine, ne bismo znali da imamo puteve vrijedne osam milijardi maraka. Toliko je, zvanično, izdvojeno. Toliko je, zvanično, i potrošeno. Ali da sad ne bismo ostali u domenu statistike, prelistat ćemo godinama skupljanu dokumentaciju.

GREŠKA OD ČETRNAEST MILIONA

Čim je profunkcionisala „država za čovjeka“, koju su predvodili SDP i SDA, raspisan je tender za gradnju poddionice Vlakovo – Lepenica, na koridoru Vc. Kao najpovoljniji ponuđač, u julu 2012. godine, izabrana je turska kompanija Cengiz. U zvaničnoj ponudi navedeno je da će 10,2 kilometara autoputa koštati 172 miliona eura. No, pet mjeseci kasnije, na potpisivanju ugovora, vrijednost posla je porasla za 14 miliona maraka.

„Došlo je do greške u izračunu“, saopćili su tada čelnici Autocesta FBiH.

Ta greška koštala je „akcizne obveznike“ BiH – 14 miliona maraka. I, naravno, nikom ništa.

GDJE JE NESTAO TUNEL

Kada je BiH postala „najveće gradilište u regiji“, u posjed je uveden i Euroasfalt, dugogodišnji zvanični donator SDA, što se može provjeriti i u izvještajima o reviziji političkih partija objavljenim na službenoj stranici CIK-a. U februaru 2012.godine raspisan je bio tender za gradnju dijela sarajevske zaobilaznice Butila- Vlakovo.

„Tu je bio predviđen tunel cut & cover. To je tunel gdje se skloni brdo i poslije toga se napravi kocka, to se izbetonira i onda naspe zemljom“, objasnio je tada direktor Autocesta Ensad Karić.

No, ono što je bilo predviđeno, nikad nije izgrađeno. Tunel je nestao. Prethodno se samo pojavio u projektu kako bi Euroasfalt preko njega dobio posao. U ponudi te bh. građevinske kompanije navedeno je da će kubik betona za gradnju tog tunela koštati JEDNU konvertibilnu marku. U konačnici, tunel bi trebao koštati 8 hiljada maraka. Svi drugi ponuđači toj su stavki pristupili ozbiljno i zbog toga je njihova cijena bila mnogo skuplja. Euroasfalt je dobio posao i projekat je odmah izmijenjen. Tunel nikad nije ni izgrađen.

DODIKOVIH 3,5 MILIONA

Ali idemo dalje. Lokalnim putevima do Romanije. Siniša Dodik, član, simpatizer i finansijer SNSD-a uspio je dobiti odštetu za nedobijanje posla na tenderu na koji se nije ni prijavio. Kada su Putevi RS raspisali tender za gradnju puta u Sarajevsko-romanijskoj regiji, kompanija Elektrounion nije se ni prijavila za posao. Logično, nije ga ni dobila. Međutim, vlasnik Elektrouniona Siniša Dodik odlučio se za brži način zarade. Dao je 40 hiljada maraka mita Draganu Vukajloviću, službeniku Ureda za razmatranje žalbi, a ovaj je presudio da je Elektrounion trebao dobiti posao vijedan  35 milona maraka. Kako ga nije dobio, Putevi RS su obavezani da Dodiku isplate štetu u iznosu od 3,5 miliona maraka.

Vukajlović je u SIPA-i priznao da je primio mito, Dodik je dobio 3,5 miliona maraka i dao se u bjekstvo, državna tužiteljica nije dozvolila raspisivanje potjernice za Dodikom, Putevi RS-a su oštećeni za 3,5 miliona maraka, a građani i dalje plaćaju akcize.

VIKENDICE NA JEZERU

A kako je u Cestama RS, tako je i u Cestama FBiH. Prvo je milion i po maraka namijenjih gradnji petlje Šićki Brod prebačeno za gradnju lokalnih puteva na Blidinjem jezeru, gdje svoje vikendice imaju visoki čimbenici HDZ-a. O ovoj nezakonitoj investiciji pisali su i federalni revizori. Kao i obično – uzalud.

MILIONSKA ODŠTETA

Nadalje, krajem prošle godine Sud BiH je presudio da se kompaniji Jata Srebrenik sa računa Cesta Federacije mora uplatiti 1,2 miliona maraka odštete, jer je tender za gradnju dijela tuzlanske zaobilaznice bio namješten. Naime, iako je Ured za razmatranje žalbi naložio obustavu postupka javne nabavke, bivši SDP-ov ministar Enver Bijedić naložio je da se, uprkos jasnim zakonskim odredbama, potpiše ugovor sa izvođačem koji je dostavio lošiju ponudu od Jate. Posao je završen i isplaćen, a Ceste Federacije su oštećene za milion i dvjesto hiljada maraka. I ponovo nikom ništa.

KAJIN ASFALT

A da je u cestogradnji bilo i međuentitetske saradnje, dokazuje i slučaj MG Mind Mrkonjić Grad. Ovoj građevinskoj kompaniji, koja je u vlasništvu Madena Milanovića Kaje, SNSD-ovog tajkuna sa crne liste Svjetske banke, nezakonito je isplaćeno 127 hiljada maraka sa računa Cesta FBiH.

Nadzorni inženjeri su, naime, 2012. godine konstatovali da je MG Mind ugradio lošiji asfalt na dionici Gornje Bravsko –Velagići. Izrekli su mu sankciju u iznosu od 127 hiljada maraka, ali je tadašnje rukovodstvo Cesta FBiH, sa Lijanovićevim Filipom Vujevom na čelu, odlučilo isplatiti i taj novac.

(zurnal.info)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *