Donosi li predizborna kampanja išta novo?

Predizborna kampanja za lokalne izbore, koji će se u Bosni i Hercegovini održati 2. oktobra, uveliko se zahuktala. Kako bi zadobili naklonost birača, politički lideri, uglavnom vladajućih stranaka, na početku kampanje lijepili su plakate, dijelili olovke i duvali balone, a onda kako su dani odmicali otvarali autoputeve, škola i domove.

O temama i potrebama lokalnih zajednica slabo ko govori, a i slogani ispisani na plakatima i bilbordima, na kojima se smiješe političari, neznani i znani, formulisani su kao da se održavaju opšti izbori, a ne lokalni, tvrde analitičari.

Većina partija je kao magnet za birače izabrala riječi – “snaga”, “za sve nas”, “za život kakav želiš”, ali – bez pravog efekta.

Vehid Šehić iz Koalicije “Pod lupom”, koja prati regularnost izbora, kaže da se i ranije moglo pretpostaviti da će ovi izbori proteći u specifičnoj atmosferi u kojoj će svi biti angažovani.

“Znamo da su i ranije donijeli odluku da zakonodavna tijela, na državnom i na entitetskom nivou, neće raditi do 15. oktobra, što je upućivalo na zaključak da će se svi oni angažovati kada su u pitanju lokalni izbori, te da će se iz tog razloga, manje govoriti o onim lokalnim temama i istinskim problemima građana, a više o političkim temama od kojih građani neće imati apsolutno nikakvu korist”, tvrdi Šehić.

Ponovo će se govoriti, ističe Vehid Šehić, o nekim etničkim problemima, “ugroženosti jednih, drugih, trećih, što će prema mom mišljenju, činiti kampanju apsolutno neprihvatljivom, kad je u pitanju lokalni nivo vlasti”.

Politolog i nekadašnji političar Rasim Kadić ocjenjuje da su politički lideri u BiH konačno shvatili da su i lokalni izbori važni, odnosno “da oni nisu pitanje njihove lokalne organizacije, nego globalno pitanje njihovih političkih stranaka”.

“Povećanjem prihoda od PDV-a, drastično su se povećali i prihodi općina, odnosno, povećana je uloga općinskih načelnika, prvenstveno u raspodjeli tih sredstava i potpuno je razumljivo da oni načelnici koji imaju mandat četiri godine mogu da ‘čuda naprave’ i u pozitivnom i u negativnom smislu. Oni mogu da budu važni igrači u discipliniranju ili jačanju biračkog tijela. Tamo gdje pobjede za načelnike općina, tamo dobijaju moć, koju onda za dvije godine, uoči općih izbora, mogu da pretvore u novu pobjedničku snaga”, riječi su Kadića.

Na oktobarskim lokalnim izborima učestvovat će 103 političke stranke, 171 nezavisni kandidat, 58 kandidata predstavnika nacionalnih manjina, 106 koalicija i 17 nezavisnih kandidata.

Prema mišljenju sociologa Hidajeta Repovca, u posljednjih dvadesetak godina nije se ništa promijenilo.

“Sve iste stvari, sve isti maniri sloja ljudi koji niti zna, niti hoće da nešto promijeni a hoće da bude neki faktor, neki činilac buduće politike. Na bilbordima prije bi se reklo da reklamiraju neke stomatološke ordinacije, salone za uljepšavanje, kozmetička sredstva, a ne da se natječu da dođu na poziciju sa koje bi mogli učiniti da ljudima u Bosni i Hercegovini bude bolje”, navodi Repovac.

Rasim Kadić je mišljenja da velikim političkim strankama za lokalne izbore i nisu potrebne velike ideje.

“Sve se kod nas – i kada su lokalni i kada su opći izbori – pretvorilo u neku opću priču. Gotovo da nema neke razlike u tom pogledu. Zbog toga ova kampanja neće biti ono što mi od nje očekujemo, nego će biti ono što lideri od nje žele da naprave”, zaključuje Kadić.

RSE

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *