BiH: Ispunjeno samo tri posto datih obećanja

Prvi je dan predizborne kampanje u Bosni i Hercegovini. Glavni grad okićen je plakatima, sa kojih stranke poručuju da je došlo vrijeme za promjene – za pravednost i razvoj, ukidanje kantona ili zajedništvo…

“Ovo do sada sve su bile riječi – prelijepo, prelijepo, a ništa od tog nije bilo”, kaže jedan građanin Sarajeva.

Drugi veli: “Neću ni glasat’. Zašto? Zato što sam ratni vojni invalid 60 posto. Niko mi ništa nije dao.”

Treći kaže: “Želim biti optimista, patriota, želim širiti ideju da u ovoj zemlji ima budućnosti i da će, ako Bog da, jednog dana to biti jedna najbolja zemlja.”

No, zato svaki građanin treba glasati, poručuju analitičari, svjesni ambijenta u kojem se održavaju izbori.

Kampanja bez početka i kraja

“Nije počela kampanja. Ona nikad nije ni završila od prošlih izbora, tako da smo mi sve vrijeme u kontinuiranom mobiliziranju glasača, koji će sada imati problem da se opredijele u toj cijeloj šumi argumenata”, kaže Dino Abazović, profesor na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu.

Njega najviše plaše antidržavne izjave, veličanje ratnih zločina, međusobna vrijeđanja i optužbe – svojstveno svim prethodnim kampanjama.

“Nije bitno pokazati koliko vrijedim, šta mogu i znam, nego je bitno pokazati koliko su moji protukandidati loši… Ovdje je, nažalost, što si drčniji, bezobrazniji – pretpostavka je da ćeš više biti cijenjen”, kaže on Abazović.

Prema istraživanju Istinomjera, u protekle četiri godine političke stranke u Bosni i Hercegovini ispunile su tek tri posto obećanja datih u kampanji. To je lošiji rezultat i u odnosu na prethodni mandat, u kojem su, kako tvrdi Tijana Cvjetinović, političke stranke ispunile samo pet posto datih obećanja.

Al Jazeera

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *