„SKLAPANJE „ULIČNIH UGOVORA“, ZAMKE I ZLOUPOTREBE PRAVA POTROŠAČA“

Na ulicama Tuzle, a ali i ostalih općina u Tuzlanskom kantonu u posljednje vrijeme sve više su prisutni štandovi na kojima se može kupiti hrana, tehnička roba, ali i potpisati Ugovor koji obavezuje da se u određenom budućem periodu mora plaćati pretplatu za uslugu koja se možda i ne koristi. Ovaj problem bila je tema javne rasprave ˝Sklapanje ‘uličnih ugovora’ – zamke i zloupotrebe prava potrošača˝ koja je održana danas u Tuzli.

Cilj rasprave koja je upriličena u organizaciji Minsitarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK i Udruženja potrošača ˝Klub potrošača˝ TK,  jeste otvaranje rasprave o agresivnim marketinškim kampanjama kojima se kupci vrlo često dovode u zabludu, pravima potrošača da budu dovoljno i kvalitetno informisani o uslugama i robama koje kupuju, neadekvatnim mjestima kupovine i sklapanju Ugovora, nejasnim odredbama Ugovora, cijenama roba i usluga, računima i nemogućnosti reklamacije, te prodaji usluga za koje nije dostignut poseban nivo tehničke pripremljenosti od strane davatelja usluga.

 

Minsitar trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona Aziz Čačković posebno se osvrnuo na agresivne marketinške kampanje u kojima se, kako kaže, praktično dira u dostojanstvo građana. ˝Ide se toliko agresivno i napadno da se ne vodi računa o kvaliteti proizvoda koji se nudi, do toga da se namjerno skrivaju lošije strane tih proizvoda. O svemu tome razgovaramo i sa akterima, po mom mišljenju aktivnosti, ali i sa predstavnicima nadležnih institucija i svih onih koji su zainteresirani da daju svoj doprinos kako bi se stanje u ovoj oblasti u narednom periodu popravilo na puno bolji način i nivo nego što je sada˝, naglasio je Čačković, te poručio da će na području našeg kantona sigurno biti pokretani prekršajni ili krivični postupci protiv onih koji zloupotrebljavaju prava potrošača.

 

Krajnji cilj današnjeg skupa, koji je samo prvi u nizu koji se trebaju upriličiti u narednom periodu, je poboljšanje položaja potrošača u BiH, odnosno podizanje nivoa svjesti prodavaca usluga da svoje poslovanje i marketinške kampanje urede u skladu sa dobrom poslovnom praksom i običajima i pozitivnim zakonskim propisima iz oblasti trgovine, zaštite potrošača  i obligacionih odnosa, podizanje svijesti potrošača o njihovim pravima koja proizilaze iz pozitivnih zakonskih propisa iz oblasti trgovine, zaštite potrošača i obligacionih odnosa, istaknuto je danas.

 

Osim predstavnika organizatora i znatnog broja novinara, današnjoj raspravi, prisustvovali su između ostalih i prof. dr. Izudin Hasanović, Dekan Pravnog fakulteta Univerziteta u Tuzli sa višim asistentima Anitom Petrović i Mirelom Čokić, Mediha Bakalović, Pomoćnik Ombudsmena za zaštitu potrošača BiH, predstavnici Općine Tuzla i općinske inspekcije Tuzla, inspektori Kantonalne uprave za inspekcijske poslove Tuzlanskog kantona, te predstavnici BH Telecom, HT Eronet i M:Tel telekom operatera.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *